lørdag den 23. februar 2008

Hulk - jeg er intolerant...

"Ouh, my ga-a-rd" som de siger over there; jeg er håbløst bag ud p.g.a. ferie i uge 7 og meget andet, men jeg kæmper videre. Det er noget urent trav.
Lige nu fik jeg klaret opgaven med Wikipedia, idet jeg fik lavet en rettelse i denne artikel: http://da.wikipedia.org/w/index.php?title=C%C3%B8liaki&oldid=1949654. Hvis jeg engang får tid vil jeg muligvis kaste mig ud i et længere indlæg om denne tyndtarmsygdom (spændende, ikke?!), som jeg efterhånden har et indgående kendskab til, da jeg selv har den og har levet med den i snart mange år.
Men det bliver ikke lige nu; der er andre ting på tapetet...
Rettelsen? Den korrekte medicinske betegnelse for glutenintolerante - ja, det hedder det altså - er ikke "cøliakister" (som der vist nok stod), men "cøliakere". Og nok om det lige nu...

Ingen kommentarer: